Váš nákupní košík: 0,00 0
Menu

PRINCÍPY AKO EFEKTÍVNE PODPORIŤ TVAROVANIE TELA A ZBAVIŤ SA PREBYTOČNÉHO TUKU

Dátum:29.9.2020

Častou príčinou neúspešného chudnutia je až príliš silno zaužívaný nesprávny životní štýl, slabá motivácia a nedostatočná informovanosť. Tiež je potrebné si uvedomiť, že mnohoročné priberanie nie je možné odstrániť krátko trvajúcou diétou.

Skôr ako sa človek bezhlavo pustí do boja s prebytočnými kilogramami, mal by si stanoviť ciele, ktoré sú reálne. Pokiaľ tak neurobíte, zažijete len sklamanie, frustráciu a vaša snaha o chudnutie sa zmení na ďalší neúspech a nočnú moru. Chceme zdôrazniť, že kilogramy a číselný úbytok na hmotnosti pri chudnutí je len orientačný údaj, nie je rozhodujúci, pretože o úspechu - neúspechu chudnutia vždy rozhodujú oči resp. pohľad do zrkadla. Na čo je desať kilogramová strata na hmotnosti, ak telo nezískalo pevnosť, hustotu, nezlepšilo si vzhľad a ta únava je už takmer neznesiteľná? Áno, dá sa znížiť hmotnosť za niekoľko týždňov o 10 kg, ale pokiaľ by ste sa pozreli podrobnejšie na zloženie svojho tela pred a po chudnutí, zistili by ste, že vysoká časť hmotnostného úbytku pripadla na vodu a svaly. Veď chudnete predsa primárne kvôli tomu, aby ste lepšie vyzerali (pravdou ale je, že chudnúť by sa malo aj kvôli zdraviu), aby ste boli atraktívnejší, cítili sa lepšie, fyzicky zdatnejšie a sebavedomejšie - a to už sa dá považovať za správny cieľ, za správnu motiváciu k tomu, aby ste riešili otázku ako schudnúť.
 
Pokiaľ čítate tieto riadky, určite vám neunikli ani tabuľky o výživových hodnotách potravín. Mali by sa stať totiž základným vodítkom pri zostavovaní každého jedálneho lístka v redukčnom režimu. Často sa stane, že niektoré čísla prekvapia a vyvedú z omylu. Nevedomosť a konzumácia nevhodných potravín dokáže ľahko pokaziť každú diétu. Naopak, pokiaľ má človek prehľad a znalosti, skôr odolá chutnému pokušeniu a ľahšie sa zbaví nesprávnych stravovacích návykov.

Kedy začať? Rozhodne nie v dobe, kedy je organizmus v strese a vystavený extrémnej duševnej záťaži. Najväčšiu šancu na úspech má človek vyrovnaný, v duševnej pohode a prínosom je aj nenútená podpora najbližšieho okolia. Zmena životného štýlu (nové stravovanie, tréning,…) vyžaduje pozornosť a sústredenie. Znížený príjem kalórií a zvýšený výdaj energie pravidelným tréningom je len jednou z častí "skladačky",
ktorej výsledkom je úbytok tukového tkaniva a s tým spojený očakávaný pokles hmotnosti. Jednoducho, sú tu aj ďalšie faktory, ktoré ovplyvňujú chudnutie a tento fakt by ste mali akceptovať aj vy pokiaľ nemajú byť zmeny len krátkodobé - trénovať a hladovať, to nie je najlepší spôsob, ako dosiahnuť trvalú zmenu vášho vzhľadu!

Otázkou teda je, ako by ste mali postupovať, aby vaše chudnutie (presnejšie, zbavovanie tela nadbytočného tuku) bolo z dlhodobého hľadiska úspešné? Na čo by ste mali klásť dôraz a o čo by ste sa mali snažiť? Je čas povedať si niečo o reálne účinných postupoch, ktoré sa pri efektívnom zbavovaní telesného tuku úspešne využívajú - ktoré to sú?
 
  • Navýšenie bežnej fyzickej aktivity počas dňa (schody, chôdza, upratovanie) plus zaradenie pravidelných športových aktivít do režimu.
  • Zabrániť spomaľovaniu metabolizmu (základné princípy: nevynechávať jedlo, nehladovať, primeraný príjem kalórií, správne rozložiť energiu a živiny počas dňa,
    dostatok tekutín a odpočinku). 
  • Trvalá zmena stravovacieho režimu, rozumná reštrikcia v príjme kalórií. Dôležité je plánovanie! Nie len čo budú jesť a ako často, ale tiež kedy a kde budú jesť. 
  • Aplikácia doplnkov výživy schopných napomáhať pri znižovaní hmotnosti, predovšetkým tukového tkaniva, v prípade optimálneho použitia a dávkovania. DIET PROTEIN či proteínovú BE SLIM tyčinku  je vhodné použiť ako rýchlu desiatu. OMEGA 3 doplní stravu o prospešné mastné kyseliny. L-CARNITIN a spaľovač THERMOBOOSTER COMPRESSED CAPS je možné zaradiť pred aktivitou a tým podporiť cestu k cieľu.
A na záver: Naučte svoj organizmus na pravidelný prísun energeticky a živinovo vyváženej kvalitnej potravy spolu s pohybovou aktivitou, ktorá je vzhľadom k aktuálnej kondícií vhodná a hlavne vás bude baviť. Organizmus si na pravidelnosť zvykne a nebude mať tendenciu energiou šetriť.

Veľa šťastia a k tomu dávku trpezlivosti v ceste za vašou vysnívanou postavou.
 

Diskusia