Váš nákupní košík: 0,00 0
Menu

NEPODĽAHNITE BACILOM!

Dátum:21.9.2020

Máte tiež skúsenosť, že si na vás zasadne kadejaký bacil, a naviac ešte vtedy keď si práve kúpite permanentku na pravidelné cvičenie? Aj také prechladnutie dokáže pekne znepríjemniť deň! Nedajte bacilom šancu a podporte svoju imunitu.

1. VÝŽIVOVÁ STRATÉGIA
 
Vrhnite sa na farbičky! - Obecne platí, že najviac antioxidantov má zelenina a ovocie, ktoré sú sfarbené na zeleno, žlto, oranžovo alebo červeno. Vyberajte rôzne druhy, aby ste zaistili synergický účinok niekoľko typov antioxidantov. Najlepšou voľbou budú vždy čerstvé plody, ale niekedy môžu byť vhodnou náhradou aj tie zmrazené alebo sušené.
 
Experimentujte v jedle. Nakoľko dobrý stav tela podporuje zdravá výživa, skúste svoj jedálniček obohatiť napríklad o nové druhy korenia (koriander, kurkuma, kajanské korenie, škorica, horčičné semienko,…). Vhodne pridajte do jedla čerstvé bylinky (lístky oregána, medovky, rozmarínu, šalvie, majoránky, bazalky alebo petržlenovej vňatky), tiež cesnak, chren alebo chilli papričky. Pokiaľ však máte rozladený či citlivý žalúdok, mali by ste si dať na pikantné jedlá skôr pozor.
 
Orechy, semená a bobule - všetky obsahujú veľké množstvo spoločných užitočných látok a sú tiež bohaté na zdroje zinku a selénu. Štúdie potvrdzujú, že ľudia s nedostatkom týchto živín (hlavne v pokročilejšom veku) bojujú s rôznymi infekciami. Zinok a selén majú antioxidačné účinky, antibakteriálne účinky a poskytujú rýchlejšie zotavenie imunitných buniek.
 
Doprajte si pravidelne lososa či tuniaka. Tučné morské ryby a potraviny s vyšším podielom omega-3 mastných kyselín by mali mať svoje pevné miesto vo vašej strave, pretože potláčajú zápalové procesy. Rovnováha
omega-3 a omega-6 mastných kyselín podporuje funkciu imunitného systému a znižuje výskyt alergických príznakov.
 
Kedy ste si dopriali trochu kyslej kapusty? Dodajte svojmu tráviacemu traktu živé baktérie z fermentovaných nielen mliečnych výrobkov, a to najlepšie denne. Takzvané probiotiká pomáhajú zachovať lepšiu úroveň flóry a fauny v našich črevách, kde existuje mnoho imunitných buniek.
Výrazne sa snažte obmedziť konzumáciu jednoduchých cukrov, pretože všeobecne máme sklony prijímať ich vo vysokom množstve (sladkosti, biele pečivo, výrobky z bielej múky, sladené nápoje a podobne). Práve zvýšená konzumácia cukru je zodpovedná za oslabenie imunity, vyvoláva zápaly a môže byť spúšťačom rôznych ochorení.
 
Samozrejmosťou by mal byť aj kvalitný pitný režim, do ktorého môže spadať aj pitie zeleného čaju, ktorý je tiež bohatým zdrojom antioxidantov. V chladnejšom období prospeje vymeniť šálku so studenou vodou za čaj, ale ani horúca  voda s citrónom vám rozhodne neublíži. Perfektným partnerom nielen pri kašli a nachladnutí je zázvor a z neho pripravený horúci nápoj. Do šálky dajte 2 polievkové lyžice čerstvého nastrúhaného koreňa
zázvoru a prelejte vriacou vodou. Nechajte odstáť 5 až 10 minút a prípadne prislaďte medom.
 
Nezavrhujte doplnky výživy. Isté nedostatky a prešľapy v stravovaní môžu byť vhodne doplnené kvalitnými doplnkami. Predovšetkým v období zvýšenej potreby (vysoká psychická a fyzická záťaž, cestovanie, oslabenie organizmu, zmeny klímy a podobne) oceníte MULTIVITAMIN COMPRESS CAPS, VITAMIN C so šípkami či OMEGA 3 PLUS s vitamínom D.
 
2. POHYB
 
Sedavý štýl života a prehriate miestnosti vám rozhodne nos ani hlavu neprečistia. Z pohľadu posilnenia imunitného systému stačí byť aktívny aspoň po dobu 30 minút denne. Nemusí sa jednať hneď o intenzívne cvičenie v posilňovni, ale i bežné aktivity – môžu byť aj obyčajné prechádzky, bike, korčule alebo kolektívne športy.
 
3. OTUŽOVANIE
 
Hneď sa nevrhajte do studenej vody, správne otužovanie má totiž svoje zásady! Pre začiatok skúste drobnosti: viac vetrajte doma i v práci. Skúste na noc spať pod teplou dekou, ale v chladnej miestnosti.
 
4. REGENERÁCIA
 
Nesmieme zabudnúť ani na spánok a regeneráciu. Nie vždy sa podarí spať odporúčaných 7-8 hodín, ale pamätajte a hlavne praktizujte „ráno múdrejšia večera“, pretože v opačnom prípade sa skôr či neskôr spánkový deficit podpíše na vašom zdravotnom stave a psychike.
 
5. STRES 
 
Aj bacily a vírusy sa vám budú viac vyhýbať, keď budete v psychickej pohode. Naučte sa vhodne relaxovať a kompenzovať pracovné vyťaženie. Naordinujte si pravidelne saunu, masáže alebo len domácu pohodu vo vani. Čo kino, divadlo či príjemné posedenie s priateľmi?!
 
Buďte FIT! 
 
 

Diskusia