Váš nákupní košík: 0,00 0
Menu

KEDY JE LEPŠIE TRÉNOVAŤ? RÁNO ALEBO VEČER?

Dátum:29.9.2020

Často dostávame otázku, ktorá časť dňa je na behanie tou najlepšou. Je na to veľmi ťažké odpovedať, pretože každý sme iný, a tiež to závisí na ročnom období a počasí. Každé však má svoje výhody:

Čím sme starší, tím viac pociťujeme, ako naše telo k regenerácií potrebuje viac a viac spánku. Mali by sme chodiť všas spať a spánok by mal byť dostatočne dlhý.
To tiež ovplyvňuje naše behanie. Skoro ráno si privstať je krásne, keď už sa to podarí, sme šťastní a veľmi si to užívame. V týždni, ale väčšinou beháme večer po práci, cez víkend zase väčšinou cez deň.
 
Behanie ráno

Pokiaľ vám nerobí problém skoro vstávať, tak ranný beh má čo to do seba. Príroda sa prebúdza, všetko je svieže, čerstvé, krásne sa dýcha a ak hovoríme aj o letnom období nie je tak horúco.
Behať môžete na lačno, ale nie každému to vyhovuje. Niekto si napríklad pred behom dáva aspoň kúsok banánu alebo výborná je aj proteínová kaša Nutrend.
Nezaťaží žalúdok, neskáče v ňom a pritom dodá telu silu na behanie.
Ranné prebehnutie krásne naštartuje v tele trávenie, rozprúdi v tele energiu, dodá dobrú náladu a celý deň je potom lepší. Veľmi dôležité je ale myslieť na to, že telo potrebuje dostatok tekutín pred behom i po ňom.
 
Behanie cez deň

Niektorí ľudia pracujú z domu a môžu si ísť zabehať kedykoľvek počas dňa. Pomáha to najmä, keď majú z práce úplne unavenú hlavu a myšlienky. Behanie im ju vyčistí a lepšie sa potom pracuje.
Pri behaní cez deň je výhoda, že je vždy svetlo – to môžu oceniť napr. ženy, ktoré sa boja behať samé uličkami, cez les a pod.
Behať by sme nemali ihneď po hlavnom jedle, mali by sme počkať aspoň 2 hodiny.
Ak pociťujete hlad, dajte si pred behom energetickú tyčinku – napríklad Voltage, Fruit Energy, niektorým môže vyhovovať aj proteínová tyčinka.
Pred tréningom môže dobre fungovať aj proteínová kaša.
Behať cez deň je dôležité – väčšina pretekov tiež tak začína, preto cez víkend keď máte voľno a pripravujete sa na súťaž by ste mali trénovať práve v tento čas.
Nevýhodou, hlavne behania v lete, sú vysoké teploty a prudké slnko. Vtedy odporúčame behať v parku, alebo v lese, kde je trasa krytá stromami a nie je tam také silné slnečné žiarenie.
 
Behanie večer

Večerný beh je výborné zakončenie dňa – krásne si človek vyčistí hlavu od všetkých denných starostí a má stále dostatok energie. K večeru je vonku krásne svetlo, slnko zapadá a má to svoju atmosféru. Ak hovoríme o lete tiež už nebýva tak horúco. Keď je zima a skoro sa stmieva, môžete si so sebou vziať čelovku. Tma nás neprekvapí a môžeme behať bez obmedzení.
 
Behanie v noci

Aj v noci sa behá, hlavne dlhé trailové preteky štartujúce o polnoci alebo skoro po polnoci. Aj to má svoje kúzlo – všade je ticho a tma, človek vidí len kužeľ svetla svojej čelovej lampy. Najkrásnejšie je, keď pomaly začne svitať – to nabíja energiu. Niekomu behanie v noci vyhovuje, iný na neho nemá energiu, predsa len je telo väčšinou zvyknuté na kľudový režim.
 
Každé behanie sa počíta. Je potrebné sledovať svoje telo a zistiť, čo mu vyhovuje. Každá časť dňa má jednoducho niečo do seba. 
 
 

Diskusia