Váš nákupní košík: 0,00 0
Menu

ČO SO SEBOU NA MARATÓN

ČO SO SEBOU NA MARATÓN

Ak sa chystáte na svoj prvý maratón, je dobré zvážiť, ako v jeho priebehu dopĺňať energiu. Predsa pri viac ako štyroch hodinách plnej záťaže si telo žiada veľa živín a minerálov. Ja som k tomu pri svojom prvom maratóne pristúpil nasledovne.

Text: Michal Hrabec Running2.cz 
Môj prvý maratón bol Volkswagen pražský maratón 2014. Na ňom je zaistená voda každých cca 5 kilometrov. Správnu hydratáciu je teda potrebné riešiť pred súťažou, a to aspoň týždeň pravidelne piť malé množstvá každú pol hodinu. Na súťaž už nie je potrebné brať si so sebou tekutiny, stačí sa na každej občerstvovačke zastaviť na vodu a ionťák. Vždy si overte, ako je na trati vášho maratónu zaistené občerstvenie.
 
Trochu iné to je s výživou. Aj tu sa oplatí príprava. Posledný týždeň pred súťažou nie je dobré experimentovať v jedle, najmä posledné tri dni. Jesť to, čo zažívanie dobre znáša. Deň pred štartom je potom vhodné jesť cestoviny alebo ryžu. Pokiaľ je to možné vyhnúť sa štipľavým omáčkam a dochucovadlám. Ráno pred štartom je ideálna ľahká kaša asi hodinu pred vybehnutím. Napríklad Nutrend B4 Activity.
 
V prípade, že vás prepadne hlad tesne pred štartom, je dobré mať pri sebe energetickú tyčinku trebárs Nutrend Voltage. Osobne mám pri sebe vždy Flapjack. Bežať s úplne prázdnym žalúdkom nie je dobré. Bežné jedlo zase v žalúdku „poskakuje.“
Hoci sú na väčšine občerstvovačiek k dispozícii banány a pomaranče, bol som si istý, že mi to na doplnenie energie a minerálov nebude stačiť, pretože som chcel zabehnúť dobrý čas. Siahol som teda po osvedčených géloch Nutrend Endurosnack na dlhodobú energiu a Carbosnack na doplnenie energie v okamihu, keď na mňa príde kríza. Jeden Endurosnack som si dal pred štartom a druhý v polke.

Aby som zabránil kŕčom, zobral som si so sebou niekoľko tabliet Anticrampu a Magneslife. Dve tablety som si dal pol hodiny pred štartom, potom každú pol hodinu ďalšiu. Magneslife, fungujúci ako veľká pomoc v okamihu akútnych problémov, som nakoniec nepotreboval a obdaroval som ním jedného bežca s veľkými kŕčmi niekde v okolí 35. kilometra. Dostal odo mňa tiež jeden Carbosnack a evidentne mu to pomohlo, pretože na cieľovej rovinke ma ešte poriadne prehnal.

Ja som svoj prvý maratón zabehol za 3:59:46 a to aj cez to, že som na trati na hladkom asfalte podkĺzol a rozsekol si koleno. K zvládnutiu mi pomohla dobrá príprava. Všetko, čo som pred a v priebehu súťaže jedol, som si vyskúšal už dopredu, aby som si bol istý, že s tým nebudem mať pri behu problémy. Užite si Vašu súžaž!
 
 
 

Fotogaléria

Diskusia