Váš nákupní košík: 0,00 0
Menu

AKO OPÄŤ DODAŤ ENERGIU SVOJMU TRÉNINGU

Dátum:17.9.2020

Trénujete tak nejak zo zvyku a prestáva vás to baviť? Dajte svojmu behu nový rozmer!

Behajte z práce 
 
Často sa na nás toho hrnie veľké množstvo zo všetkých strán. Potom si lámete hlavu, kedy ísť behať a ako to všetko stíhať? Naplánujte si cestu do práce alebo z práce ako bežecký tréning. Behať sa dá aj v meste, a keď si trasu dobre pripravíte, nemusí byť ani tak dlhá. Pokiaľ v práci nemáte sprchu, behajte cestou z práce. Svoje oblečenie a veci si dajte do bežeckého batohu, keď je kvalitný, tak vám vôbec nebude prekážať ani vadiť. Trasy môžete meniť a nevyhýbajte sa ani kopcom alebo schodom. Vďaka tomu sa budete posúvať ďalej. 
 
Choďte k odborníkovi
 
Je dobre poznať svoje telo a vedieť, ako funguje a ako si poskladať tréning. Aspoň raz do roka preto absolvujte záťažový test, ktorý presne určí, ako na tom práve ste a ako trénovať, tiež čo jesť a v akej tepovej frekvencii sa pohybovať. Odborník vám potom na základe výsledkov môže zostaviť tréningový plán na mieru, vďaka ktorému sa určite budete zlepšovať.  
 
Odmeňujte sa 
 
Už dlho túžite po vysnených bežeckých topánkach alebo po nejakom zaujímavom preteku či zaujímavej bežeckej výbave? Tak si to dajte ako odmenu. Skúste si dať nejaký cieľ, ku ktorému budete postupne smerovať, napríklad skúste zvládnuť odbehnúť desať kilometrov pod hodinu alebo pod päťdesiat minút, odbehnúť polmaratón a pod. Keď dosiahnete svoj cieľ, doprajte si odmenu.  
 
Skúste zapojiť rodinu 
Neustále riešite s ostatnými členmi rodiny, že kvôli behaniu a pretekom nie ste doma? Aj keď nebehajú, môžu byť s vami. Pohodlne budú vášmu tempu stíhať na bicykli alebo na kolobežke, a to dokonca aj deti. Naopak možno budete musieť ešte zrýchliť. Naplánujte si zaujímavý výlet a vyrazte celá rodina. Aj pri behaní sa dá rozprávať a zažiť veľa vecí a zábavy.  
 
Pridajte k behu ešte iný šport 
 
Behanie je skvelé, ale zapájate pri ňom stále tie isté svaly. Preto je potrebné ho striedať aj s inou fyzickou aktivitou. Výborné je plávanie, kedy posilňujete úplne všetky svaly, a pritom nezaťažujete kĺby. Bežci majú často skrátené svaly, tu zase pomôže jóga, ktorá telo krásne ponaťahuje, dodá mu energiu a pružnosť.
 
Oddychujte
 
Pokiaľ sa cítite stále unavení, možno je telo preťažené. Nezabúdajte preto regenerovať, je to dôležitejšie, ako si myslíte. Jeden deň v týždni si pokojne môžete dať voľno, radšej si zájdite na masáž, do sauny, vírivky alebo len tak si posedieť s priateľmi alebo choďte na prechádzku. Voľný deň si hlavne užite a nezaťažujte hlavu zbytočnými výčitkami.
 
 

Diskusia